Ontdek de kracht van SSL-certificaten

Alle bedrijven met een online focus hebben een verantwoordelijkheid tegenover klanten om hun informatie veilig te houden. Vooral in de e-commerce omgeving, waar data per definitie digitaal is en eenvoudig wordt uitgewisseld, is dit een punt van aandacht. 

WAT IS EEN SSL-CERTIFICAAT?

 

Een van de populairste en eenvoudigste manieren om informatie veilig te houden is via SSL-certificaten. Deze certificaten coderen webverkeer en bieden gebruikers bewijs dat uw website veilig is om te bezoeken.

Vertrouwelijk

 

Een SSL-certificaat garandeert de beveiliging van een website of webshop. Vertrouwelijke informatie op je website of webshop zoals contact-, en overige gegevens worden versleuteld verzonden, zodat deze gegevens niet onderschept kunnen worden.

Websites en webshops met een SSL-certificaat herken je aan:

 

Een groen slotje

‘Veilig’

‘https’

 

Waarom een SSL-certificaat?

 

Met een SSL-certificaat wordt jouw site gemarkeerd als ‘veilig’. Maar, een versleutelde omgeving heeft nog meer voordelen!

Websitebezoekers krijgen een gevoel van veiligheid en vertrouwen.
Gegevens van bezoekers worden extra beveiligd.

Betere positie van uw website of webshop in de zoekmachine van Google.
Geen risico om als ‘niet-veilig’ gemarkeerd te worden, je maakt immers gebruik van een SSL-certificaat.

Laat ons uw website voorzien van een SSL-certificaat. Door een website te beveiligen met een SSL-certificaat zal het verkeer van en naar de website lopen via het HTTPS-protocol en zal het worden versleuteld. Dit maakt het lastiger om "verkeer af te luisteren" en bovenal...beter vindbaar in Google.

Chrome gaat vanaf juli sites zonder SSL-certificaat als onveilig aanmerken

 

Het is u waarschijnlijk niet ontgaan: vanaf Chrome 68, dat in juli 2018 verschijnt, markeert Google’s browser sites die niet via HTTPS te benaderen zijn als 'onveilig'.

 

De melding gaat er zoals hiernaast uitzien:

 

Deze wijziging komt voort uit het beleid van Google om website ontwikkelaars aan te sporen om extra veiligheid in te bouwen. We zijn immers allemaal gebaat bij een veiliger internet.

Hoewel Google in het verleden meer wijzigingen op dit vlak heeft gedaan, is de aangekondigde wijziging de eerste die grote gevolgen kan gaan hebben voor de hoeveelheid verkeer op niet beveiligde websites.
Het marktaandeel van Google Chrome binnen Nederland is momenteel 49% (Statcounter, maart 2018), wat betekent dat 1 op de 2 Nederlanders geconfronteerd zal worden met deze melding.